Menu
Terms and conditions
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BETTERIAL
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- RODZAJE I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY PŁATNOŚCI
- KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Postanowienia Ogólne
- Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym http://betterial.pl prowadzony jest XPLO sp z o.o. (adres miejsca prowadzenia działalności i do korespondencji: ul. Wschodnia 23 85-779 Bydgoszcz) wpisaną do KRS pod numerem 0000462473; NIP 5542921124, REGON 341428142, adres poczty elektronicznej: [email protected]
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Definicje:
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i produktach w Sklepie Internetowym.
- OFERTA – oferta zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Klientem złożona przez Sprzedawcę Klientowi w odpowiedzi na jego Zamówienie.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- SKLEP INTERNETOWY - Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym http://betterial.pl
- SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA - jest XPLO sp z o.o. (adres miejsca prowadzenia działalności i do korespondencji: ul. Wschodnia 23 85-779 Bydgoszcz) wpisaną do KRS pod numerem 0000462473; NIP 5542921124, REGON 341428142, adres poczty elektronicznej: [email protected]
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie Klienta stanowiące zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Rodzaje i zakres Usług Elektronicznych
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne:
- Prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym.
- Umożliwienie złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia.
- Newsletter.
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne:
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Odpłatność:
- Świadczenie Usług Elektronicznych przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie Formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 3.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 9.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 10.0.6 i wyższej.
- Zalecana rozdzielczość ekranu: 1024x768.
- Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Szczegółowe warunki zawierania umów o świadczenie Usług Elektronicznych określone są na stronie Sklepu internetowego pod adresem: http://wełna-mineralna.pl/pomocnik/krok-po-kroku.html
- Odpłatność:
- Warunki zawierania Umowy Sprzedaży
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący ma Oferta Sprzedawcy złożona w odpowiedzi na Zamówienie Klienta.
- Cena Produktu wskazana w Ofercie podana jest w złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Obok ceny Produktu Oferta może wskazywać również koszt dostawy i płatności.
- Wiążącą ceną Produktu jest cena wskazana w Ofercie Sprzedawcy złożonej Klientowi w odpowiedzi na jego Zamówienie.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zamówień
- W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta zawierającej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia.
- Następnie Sprzedawca w ciągu 3 dni roboczych przesyła Klientowi Ofertę w odpowiedzi na złożone przez niego Zamówienie. Przesłanie Oferty następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta.
- Następnie Klient w ciągu 3 Dni Roboczych (okres związania Ofertą) może przyjąć Ofertę Sprzedawcy.
- Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Klienta o przyjęciu Oferty zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- W razie przyjęcia Oferty przez Klienta Sprzedawca niezwłocznie potwierdza fakt jej przyjęcia poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres poczty elektronicznej Klienta.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana paragonem lub na życzenie Klienta fakturą VAT, które będą dołączane do przesyłek lub przesłane osobnym listem.
- Sposoby płatności
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności :
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki - płatność uiszczana jest kurierowi.
- Płatność za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie http://www.przelewy24.pl/cms,66,przelewy_karty_przekazy.htm.
- Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24.
- PayPro Spółką Akcyjną z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-357 Poznań, wpisaną do RejestruPrzedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy PoznańNowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4 500 000 złotych, wcałości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przezKomisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowainstytucja płatnicza w imieniu i na rzecz której działa jej agent - DialCom24 Spółka zograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-357 Poznań, wpisana do RejestruPrzedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy PoznańNowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS0000306513, numer NIP 7811733852, reprezentowany przez: Piotr Kurczewski - Prezes Zarządu DialCom24 sp. z o.o.
- Płatność za pośrednictwem serwisu PayPal
- adres internetowy PayPal: http://www.paypal.com
- Obsługę płatności elektronicznych Przelewy24 i PayPal prowadzą jako agenci rozliczeniowi.
- Płatność przelewem tradycyjnym lub elektronicznym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Bank: Bank Spółdzielczy Brodnica - Numer rachunku: 79948411922950095015500001
- Bank: PKO BP - Numer rachunku: 51102014750000860202188878
- W wypadku sposobu płatności innego niż płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności :
- Koszt, termin i sposoby dostawy
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy Produktu:
- Paczka pocztowa.
- Dostawa spedycją – firmą kurierską (paczka)
- Dostawa spedycją - firma kurierska (paleta) - przesyłki o zwiększonych gabarytach.
- Dostawa spedycją - całe samochody na kosz dostawcy spełniające kryterium minimum logistycznego: w przypadku styropianu 40 m3; przypadku wełny mineralnej 40 m3.
- Odbiór osobisty pod adresem wskazanym w umowie, w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach wskazanych w umowie.
- Transport XPLO - samochody dostawcze o ładowności do 3,5 t. W uzgodnionej w umowie - cenie i czasie.
- Ewentualne koszty dostawy są wskazywane w Ofercie. Są one uzależnione od wybranego przez Klienta rodzaju materiału, sposobu dostawy oraz sposobu płatności.
- Termin dostawy Produktu do Klienta (uwzględniający czas kompletowania sklepu i czas dostawy przez przewoźnika), wynosi do 21 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Dominujący realnie obowiązujący termin dostawy w sklepie wynosi 5 dni roboczych. Czas ten należy liczyć w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektroniczne - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Zgodnie z art. 545 § 2 Kodeksu Cywilnego w razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy Produktu:
- Warunki rozwiązywania umów o Świadczenie Usług Elektronicznych
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej bezterminowa o charakterze ciągłym (np. prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Wschodnia 23; 85-779 Bydgoszcz.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminową o charakterze ciągłym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do unicestwienia stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość, nie prowadzi więc do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej - w czasie trwania umowy.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone w szczególności ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Zawiadomienia o niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Wschodnia 23; 85-779 Bydgoszcz.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktu z umową należy go dostarczyć na adres: ul. Wschodnia 23; 85-779 Bydgoszcz.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
- W przypadku Produktów objętych również gwarancją Sprzedawca informuje, iż gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Wschodnia 23; 85-779 Bydgoszcz.
- Zaleca się podanie w powyższej wiadomości e-mail jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
- Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności:
- Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności należy kierować do właściwego agenta rozliczeniowego bezpośrednio na adres e-mail, korzystając z formularza kontaktowego lub telefonicznie – zgodnie z regulaminem świadczenia usług w zakresie płatności elektronicznych danego agenta rozliczeniowego:
- Przelewy24 - DialCom24 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu – strona kontaktowa (http://przelewy24.pl), formularz kontaktowy (http://www.przelewy24.pl/cms,13,kontakt.htm), numer telefonu kontaktowego +48 616429344
- PayPal - adres internetowy PayPal: http://www.paypal.com
- Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży:
- Prawo odstąpienia od umowy
- Usługobiorca (Klient) będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na adres: ul. Wschodnia 23; 85-779 Bydgoszcz.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość stanowi załącznik nr. 1 do Regulaminu.
- W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
- Usługodawca (Sprzedawca) dokona zwrotu na wskazany przez konsumenta numer konta bankowego lub w inny wskazany przez konsumenta sposób.
- Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania Produktu, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi Elektronicznej od dnia jej zawarcia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach: (1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa powyżej w pkt 9.1 oraz 9.5; (2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania; (3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym; (4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą; (5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu; (6) dostarczania prasy; (7) usług w zakresie gier hazardowych.
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- Wybór prawa polskiego nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, a przedsiębiorca (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi w zakres tej działalności.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.); Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
Załącznik nr 1 "Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy"